تاریخچه برند خودرو هیوندای

تاریخچه برند خودرو هیوندای

تاریخچه برند خودرو هیوندای

تاریخچه برند خودرو هیوندای، هیوندای، یکی از بزرگترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان خودرو در جهان است. این شرکت کره‌ای، که مرکز آن در سئول واقع است، در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد. ابتدا با نام “موتور ایران” فعالیت خود را آغاز کرد و در ابتدا محصولاتش برای بازار داخلی تولید می‌شد.

در دهه ۱۹۷۰، هیوندای به تولید انواع خودروهای کوچک و اقتصادی پرداخت و با عرضه مدل‌هایی مانند پونی (Pony) و اکسل (Excel) شهرت زیادی برده و بازار خارجی نیز را هدف گرفت.

اوج توسعه هیوندای در دهه ۱۹۸۰ آغاز شد، زیرا شرکت به تولید مدل‌های با کیفیت و پیشرفته‌تر پرداخت و با واردات به بازارهای بین‌المللی، توانست نام خود را به نمایش بگذارد.

در دهه ۲۰۰۰، هیوندای به یکی از معتبرترین برندهای خودرویی جهان تبدیل شد. مدل‌هایی مانند آکسنت (Accent)، سانتافه (Santa Fe) و آزرا (Azera) به محبوبیت بالا و تحسین جلب کردند.

امروزه، هیوندای یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و سبز نیز است، و با تمرکز بر فناوری‌های نوین و افزایش کارایی، به تلاش برای حفظ محبوبیت و برتری در بازار جهانی ادامه می‌دهد.

کمپانی هیوندای موتور که با نام هیوندای موتورز نیز شناخته می‌شود، در سال 1967 و در کره جنوبی متولد شد و مرکز آن در شهر سئول واقع شده است. از آنجایی که می‌توان گفت کمپانی‌های کیا موتورز (Kia Motors) و جنسیس موتور(Genesis Motor) این شرکت را تشکیل می‌دهند، یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های کره‌ای محسوب می‌شود.

گرچه این کمپانی نسبت به رقبای امروزی‌اش سن کمتری دارد، اما کارخانه آن در کره شمالی، بزرگ‌ترین مرکز تولید اتومبیل در جهان است. تولیدات Hyundai در کره، به سالانه 1.6 میلیون دستگاه ماشین می‌رسد. در سراسر جهان، 75 هزار نفر در این کمپانی مشغول به کار هستند و محصولات برند هیوندای در 193 کشور به فروش می‌روند. بنابراین به هیچ عنوان ماشین‌های هیوندای را دست کم نگیرید.

تاریخچه برند خودرو هیوندای
تاریخچه برند خودرو هیوندای

اولین خودروی برند هیوندای چه بود؟

تنها یک سال از تاسیس کمپانی می‌گذشت که مدل کورتینا (Cortina) با همکاری کمپانی فورد موتور  (Ford Motor Company) تولید شد. اما این برای شرکتی تازه تاسیس و بلندپرواز کافی نبود. وقتی که این کمپانی تصمیم گرفت اولین اتومبیل متعلق به خودش را بسازد، از طراحان و مهندس‌های خبره‌ای کمک گرفت. این افراد شامل ادوارد چپمن، پیتر اسلاتر، کنت بارنت و… می‌شدند. حاصل کار این مهندسین و طراحان، مدل پونی بود که پیش‌تر درباره موفقیت آن در بازار جهانی، البته به جز آمریکا، صحبت شد. بنابراین پونی، اولین ماشین کره جنوبی بود که توسط جرجیو جیوگیارو طراحی و تکنولوژی پیشرانه‌اش توسط Mitsubishi Motors ژاپن تهیه شد. نسل اول پونی، حدود 6 هزار دلار قیمت داشت.

 

تعمیرگاه هیوندای شهاب یکی از تخصصی ترین مجموعه های تعمیرگاهی در تهران است که با در اختیار داشتن بهترین تعمیرکاران هیوندای تمامی خدمات تعمیرات هیوندای در تعمیرگاه هیوندای را به حرفه ای ترین شکل ممکن و با مناسب ترین قیمت انجام میدهد.

در تعمیرگاه هیوندای انجام کلیه خدمات تعمیرگاهی و سرویس های دوره ای خودرو های هیوندای را با بالاترین کیفیت انجام میدهد. در صورتی که صاحب خودرو های هیوندای هستید میتوانید تمامی سرویس های دوره ای یا انجام تعمیرات تخصصی از جمله تعمیر موتور هیوندای، تعمیر گیربکس هیوندای، تعمیر جلوبندی و سیستم تعلیق و تعمیر و عیب یابی سیستم برق و الکترونیک هیوندای را به ما بسپارید.

اگر برای مراجعه و عیب یابی خودروی هیوندای نیاز به دریافت مشاوره تخصصی دارید، می توانید با شماره درج شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی کارشناسان ما در تعمیرگاه تخصصی شهاب بهره مند شوید.

آدرس ما : خیابان فاطمه غربی ، خیابان اعتماد زاده ، بالاتر از سفارت پاکستان ، پلاک ۹ و ۱۱ و ۱۳
تعمیرگاه تخصصی هیوندا، کیا، تویوتا و لکسوس شهاب

مکان یابی روی نقشه

  تلفن : 09124407354