علت لرزش تویوتا کمری

علت لرزش تویوتا کمری

علت لرزش تویوتا کمری

علت لرزش تویوتا کمری ، یکی از مشکلاتی که موجب آزار و اذیت تمامی رانندگان و دیگر سرنشینان می شود، لرزش خودرو چه در سرعت های پایین و چه در هنگام شتاب گیری است. تویوتا کمری از جمله خودروهایی است که هنگام شتاب گیری با چنین مشکلی مواجه است. مشکلی که نه تنها آزار دهنده است، بلکه می تواند خطرناک باشد. چنین ارتعاشی نشانه‌ای از یک مشکل اساسی در تویوتا کمری شما است که برای ایمنی جاده و رانندگی راحت باید فوراً برطرف شود.

علت های لرزش موتور خودرو

علت لرزش تویوتا کمری، بسته به موقعیتی که قرار دارد ممکن است متفاوت باشد. به طور مثال علت لرزش موتور خودرو هنگام خاموش کردن با دلیل لرزش موتور در سربالایی رفتن و یا هنگام کولر روشن کردن و … متفاوت می باشد. ۱۰ دلیل لرزش موتور خودرو شامل موارد زیر می باشد که این دلایل، می تواند برای تمامی موقعیت ها یکسان نباشد.

  1. هوای سرد
  2. عیب در دمپر میل لنگ
  3. عیب در سیستم ترمز
  4. آسیب در اتصالات CV
  5. سوختن واشر سرسیلندر
  6. تنظیم نبودن موتور
  7. خرابی سنسور هوا
  8. تنظیم نبودن دلکو سپند
  9. شمع‌های معیوب
  10. عدم سوخت رسانی صحیح

موتور چهار سیلندری که بر روی کمری نصب شده از نوع 2AZ-FE تویوتا است و با حجم ۲.۴ لیتری، موتور کم استهلاک و با بازدهی متوسط است. اساس احتراقی این موتور همانند موتور تتا II هیوندای و کیا است و برای اینکه اثر ناک و لرزش این موتور خنثی شود از بالانسر در زیر موتور ( زیر محفظه کارتل) استفاده می شود. بالانسر این موتور با اتصال چرخ دنده ای با میلنگ، به گردش در آمده و با لنگ هایی که دارد فشار ناک بلوکه سیلندر را معکوس میکند.

در نتیجه یکی از عواملی که می تواند در علت های لرزش تویوتا کمری ایجاد کند خرابی و وجود عیب در بالانسر است. اما به غیر از بالانسر عوامل دیگری نیز وجود دارند که در موتور کمری لرزش ایجاد می کنند.

عامل دیگری که گاها سبب ایجاد لرزش در موتور تویوتا کمری می شود وجود ایراد در توربین گیربکس یا به اصطلاح علمی تورک کانورتور است. در این حالت عموما موتور در دور درجا عادی بوده اما زمانی که شما از N به R یا D شیفت می نمایید موتور وارد لرزش می شود. این ایراد نیز در خودروی کمری شایع بوده و می بایست توسط یک تعمیرگاه تخصصی تویوتا کنترل گردد.

علت لرزش تویوتا کمری
علت لرزش تویوتا کمری

علت ریپ زدن تویوتا کمری

موتور تویوتا بخصوص کمری بسیار جان سخت بوده ، تویوتا یک کمپانی قدرتمند است و از بهترین قطعات برای ساخت خودروهای خود استفاده می کند موتورهای خودروهای تویوتا بسیار قدرتمند و جان سخت می باشند بخصوص موتور کمری و به این راحتی خراب و یا دچار مشکل نمیشوند.

ارائه خدمات در تعمیرگاه تخصصی تویوتا شهاب به چه صورت است؟

  • تعمیر اساسی انواع موتور های تویوتا
  • رفع عیب یابی موتور تویوتا
  • تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک
  • رفع عوامل داغ شدن بیش از حد و جوش آوردن موتور تویوتا
  • رفع صدا های غیر عادی در محدوده موتور
  • رفع یاتاقان زدن موتور تویوتا
  • سرویس های دوره ای موتور تویوتا

اگر مالک خودروهای تویوتا در تمامی مدل ها با اطمینان کامل می توانید امور تعمیراتی و سرویس های دوره ای خودروی خودر را به تعمیرگاه تخصصی تویوتا شهاب سپرده.

آدرس ما : خیابان فاطمه غربی ، خیابان اعتماد زاده ، بالاتر از سفارت پاکستان ، پلاک ۹ و ۱۱ و ۱۳
تعمیرگاه تخصصی کیا ، هیوندای تویوتا و لکسوس شهاب

مکان یابی روی نقشه

  تلفن : 09124407354